2022-09-01

Trioworld förvärvar Quality Films

Trioworld Group har tecknat avtal om att förvärva det brittiska företaget Quality Films LTD (Quality Films), en ledande aktör inom högkvalitativ sträckfilm för lastsäkerhet. Quality Films levererar sina lösningar till kunder inom distribution, dryck- och livsmedelsproduktion samt industriella applikationer. Säljare är en grupp privata ägare bestående av Matthew Nicholson med familj och Sonia Griffiths.

Trioworld är mycket glada över att välkomna Quality Films till Trioworld-koncernen. Quality Films är en ledande aktör på den brittiska marknaden och har haft stark utveckling de senaste åren, drivet av mycket hög servicegrad och tydlig innovationskultur. Företaget är välinvesterat och ledningen fokuserar dessutom på att stärka sitt erbjudande av cirkulära lösningar. Detta ligger i linje med Trioworlds ambition att vara den ledande aktören på marknaden för cirkulära sträckfilmslösningar för lastsäkerhet.

"Tillsammans kommer vi att fortsätta att utvecklas på den brittiska marknaden med fokus på hållbara högkvalitativa lösningar för lastsäkerhet", säger Per Holtstrand, divisionschef för Sträckfilmsdivisionen, i Trioworld-koncernen.

"Vi ser Trioworld som en mycket bra ägare och partner i utvecklingen av att ta vår verksamhet till nästa nivå", säger Matthew Nicholson, VD på Quality Films. "Båda parter har stor kunskap om produkter av högsta kvalitet, nära kundservice och cirkulära lösningar på marknaden. Tillsammans kommer vi att kunna skapa mervärde för våra kunder", fortsätter Matthew Nicholson.

Andreas Malmberg, VD för Trioworld Group, kommenterar: "Jag är mycket glad att Quality Films ansluter sig till vår resa för att utveckla det bästa cirkulära erbjudandet på marknaden, baserat på återvunnen plast. Quality Films innovativa produkter och kundsupport i Storbritannien ger en fantastisk plattform för ökad tillväxt".

Affären är inte föremål för några specifika regulatoriska krav och godkännanden. Trioworld Group kommer efter transaktionen att äga 100 % av aktierna.

Quality Films

Quality Films, med säte i Storbritannien, började tillverka plastfilm 1994 och är en ledande producent och leverantör av högkvalitativa lastsäkerhetslösningar baserade på sträckfilm till kunder inom livsmedels-, dryckes- och industriförpackningar. Företaget har en stark marknadsposition i Storbritannien. Quality Films omsättning är 14 MEUR med +35 anställda. Huvudkontor och produktion ligger i Wolverhampton, Storbritannien.

Läs mer om Quality Films på : Home | Quality Films (quality-films.co.uk)

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Malmberg, CEO of Trioworld Group, +46 70 2087291

Per Holtstrand, Division Manager Stretch Film, +46 70 3272512