2021-07-01

Trioworld expanderar igen - köper holländska Flexoplast

Trioworld Group har tecknat avtal om att förvärva det nederländska företaget Flexoplast, en ledande aktör inom högkvalitativa förpackningslösningar för livsmedel, drycker och industriförpackningar, från Clondalkin Group.

"Vi är mycket glada att kunna välkomna Flexoplast till Trioworld-koncernen. Flexoplast har uppvisat en mycket stark utveckling under de senaste åren, även under Covid-tider, och stöttat kunder med innovativa förpackningslösningar. Bolaget är välinvesterat och ledningen fokuserar kontinuerligt på att bredda produktutbudet och öka servicenivåerna till kunderna. Med våra gemensamma krafter hoppas vi kunna fortsätta denna framgångsrika resa, säger Andreas Malmberg, koncernchef för Trioworld Group.
"Vi ser Trioworld som en mycket bra ägare och partner i utvecklingen av vår verksamhet till nästa nivå. Trioworld och Flexoplast har samma syn på långsiktig hållbar utveckling, byggd på kunddriven innovation och solida kvalitetsprodukter, säger Wietse van den Bosch, VD på Flexoplast. "Båda parter går till marknaden med starka produktportföljer, i kombination med oöverträffad service och kompetens. Tillsammans kommer vi att kunna skapa än mer värde för våra kunder," fortsätter Mr. van den Bosch.
Transaktionen är föremål för sedvanliga regulatoriska krav och godkännanden. Trioworld-koncernen kommer efter att transaktionen är genomförd äga 100% av aktierna.