24.2.2021

Trioworld – Uusi nimi Euroopan johtavalle kestävän kehityksen polyeteeniratkaisuiden valmistajalle

Kaksi merkittävää eurooppalaista polyeteenikalvoja valmistavaa yritystä, Trioplast ja AFP, fuusioituivat viime vuonna. Tänään yritysryhmä lanseeraa uuden nimen, sitoutuen vahvemmin johtamaan muovikalvoteollisuutta kohti kiertotaloutta ja kestävän kehityksen mukaisia pakkausratkaisuja. 5,5 miljardin (SEK) yritysryhmä organisoituu uudelleen viideksi divisioonaksi ja on tehnyt suunnitelman, jolla lisätään innovaatioiden kehitystä keskittyen muovien kiertotalouteen.

– Me Trioworldissa olemme vakuuttuneita, että muovi voi tehdä maailmasta turvallisemman ja terveellisemmän, sanoo konsernijohtaja Andreas Malmberg.
Meidän on optimoitava muovien käyttö ja pienennettävä asiakkaidemme hiilijalanjälkeä. Tärkein tekijä tällä matkalla on kierrätetyn muovin käyttö tuotevalikoimassamme. Tavoitteemme on, että kierrätettyjen muovien osuus on yli 30 prosenttia vuoteen 2025 mennessä ja pitkän aikavälin tavoitteenamme on yli 50 prosentin osuus.

Trioworld toimittaa suorituskykyisiä polyeteenikalvotuotteita eri pakkaussovelluksiin. Asiakaskunta on globaali, mutta keskittynyt Eurooppaan. Trioworld suuntaa markkinoille viiden divisioonan kautta: Kiristekalvot, Teollisuuskalvot, Terveydenhuollon pakkaukset, Muovikassit ja Kuluttajapakkaukset. Tuotantoyksikköjä on kymmenen ja ne sijaitsevat Ruotsissa, Tanskassa, Ranskassa ja Alankomaissa.

– Meillä on kapasiteettia sekä asiantuntemusta tehdä muutoksia, joista tulevat sukupolvet hyötyvät, ja samalla tarjota parempia pakkausratkaisuja juuri nyt, sanoo Andreas Malmberg.

Esimerkkinä viimeaikaisista saavutuksista ovat muun muassa erittäin suorituskykyinen kiristekalvo kuormansidontaan, jonka raaka-aineista yli 50% on kierrätysmateriaalia, kierrätettyihin muoveihin perustuvat FFS -pakkaukset, pakkauskalvo käsipyyhkeille, jossa on paljon kierrätettyä muovia ja joka soveltuu teräväpiirtotulostukseen, sekä pandemian aikana kehitetyt henkilönsuojaimet, joiden valmistuksessa on käytetty kierrätysmateriaalia. Trioworld-konsernilla on myös useita ei-fossiilisia ratkaisuja, kuten hyvin suorituskykyinen Katan-Ex -biopohjainen kiristekalvo.

– Ihmiset, jotka työskentelevät Trioworldissa, ovat keskeinen tekijä kaikessa tekemisessämme ja he kaikki ovat sitoutuneet ajamaan muutosta kiertotaloustuotteisiin. Olemme asiantuntijoita, jotka ymmärtävät, mitä asiakkaamme tarvitsevat taatakseen liiketoimintansa tulevaisuudessa, jatkaa Andreas Malmberg.
– Tämä on uusi luku konsernille, ja toivotamme vanhat ja uudet asiakkaat ja sidosryhmät tervetulleiksi matkalle kiertotalouteen.